Ishranom do zdravlja 2006/11/21

Ishranom do zdravlja

DOBRO DOŠLI NA BLOG KOJI VAS PODSJEĆA DA ISHRANOM MOŽETE POBOLJŠATI VAŠE ZDRAVLJE. Ne zaboravite i dokazanu istinu: "Postite da biste bili zdravi."

21.11.2006.

Kako vas čuva i hrani ono što jedete?

Zdrava hrana zaista postoji, ona je opisana u hiljadu naučnih i medicinskih knjiga. U principu, za dobro zdravlje je neophodno oko 40 različitih sastojaka. Međutim, pošto nijedna namirnica ne sadrži sve ove sastojke, ili barem ne u onim količinama koje su neophodne za očuvanje dobrog zdravlja, primorani smo da povedemo računa o raznovrsnoj hrani koju možemo naći u slijedećim namirnicama i režimu ishrane:

1. Tri do pet obroka povrća i 2-3 ploda voća dnevno: najbolji izbor - tamnozeleno, lisnato i jako žuto povrće, krompir, zrnasto povrće (grašak, pasulj), citrus, jabuka, banana, lubenica, dinja, kupine, maline,jagode i drugo baštansko voće izvor su vitamina i minerala.

2. Šest porcija žitarica dnevno: hljeb, riža, ceralije, izvor ugljenih hidrata.

3. Dva do tri mliječna obroka: mlijeko, nemasni sir ili jogurt (izvor su kalorija)

4. Dva do tri obroka s mesom, piletinom ili jajima dnevno, izvor su proteina. Bitno je da se uzimaju umjerene količine. U obzir dolazi i riba pripremljena na lešo.

5. Masti i ulja, pretežno biljnog porijekla.

6. Ograničena količina alkohola: jedno do dva pića dnevno (veće količine povećavaju rizik od oboljenja jetre, pankreasa, mozga, srca). Jedno piće jednako je jednoj čašici 0,05dcl žestokog pića ili 0,15dcl vina).

Šta je potrebno još znati?

Po pravilu bi morali jesti u prvoj polovini dana. Ujutro je probava najlakša, u podne je već slabija, dok je navečer potpuno slaba. Stoga se preporučuje navečer što manje jesti. Stari ljudi, žele li imati dobar san, neka ne večeraju. Postoji arapska poslovica:"Doručak pojedi sam, ručak podijeli s prijateljima, a večeru ponudi neprijatelju."

Jesti i piti treba iz potrebe, a ne iz navike. Jesti treba polagano i bez žurbe. Hranu dobro prožvakati. Ako je čovjek uzrujan, radije neka ne jede, jer to jelo više šteti nego koristi. Nije zdravo jesti suviše hladna ni suviše vruća jela, jer se može poremetiti normalno lučenje želudačnog soka i lahko razboljeti.

10 savjeta za dugovječnost

Pripadnici plemena Vilkabauba iz Ekvatora su najdugovječniji ljudi na svijetu. Doktor Dejvid Dejvis dvije godine je proučavao njihov način života i genetske predispozicije. Objavio je knjigu "Stogodišnjaci sa Anda" u kojoj je iskustva sa Vilkabauba sažeo u 10 ključnih savjeta:

1. Nastavite normalno živjeti nakon penzionisanja.

2. Izaberite hobi koji će vas potpuno okupirati i fizički i mentalno.

3. Izbjegavajte razgovore o starenju i osobe sa depresivnim odnosom prema starenju.

4. Cigarete i piće, ako već ne možete bez ovih poroka, smanjite na razumnu količinu kojom nećete ugroziti svoje zdravlje.

5. Pratite svoje prirodne potrebe za snom i spavajte što duže.

6. Čuvajte se stresa ili barem naučite kako da se nosite sa stresnim situacijama.

7. Nemojte previše, naročito kada za to nema potrebe, brinuti o svojim bližnjima.

8. Hodajte barem 2 kilometra dnevno, jer je to najbolja forma vježbanja. Rad u bašči je također veoma koristan hobi.

9. Jedite što manje mesa.

10. Uzimajte što više svježeg (ili sirovog) voća i povrća. Obrađenu hranu uzimajte samo ako je to neophodno. 

21.11.2006.

"Hrana i zdravlje"

Život i zdravlje svakog pojedinca, njegova radna energija, sposobnost i produktivnost ovisi o hrani. Hrana je veoma bitna, jer, od njezinog kvaliteta i vrste ovisi zdravlje čovjeka.

Najčešće bolesti našeg vremena nazivaju se bolestima izobilja, jer nastaju zbog ishrane bogate mastima, kalorijama, a siromašne voćem i povrćem.

Hraniti se zdravo znači živjeti dugo. Prema podacima svjetskih uglednih medicinskih časopisa, razlika između biološke i hronološke starosti može da iznosi i do 30 godina. Odnosno, da osobe sa 60 godina starosti u nekim slučajevima pokazuju vitalnost tridesetogodišnjaka, ali se događa i obrnuto.

Izuzev nekih zemalja (Afrike, Azije, Južne Amerike) hrane ima dovoljno, ali je njena biološka vrijednost mala.  Zbog toga se javljaju razne bolesti, a zbog pretjeranosti u jelu nekih namirnica bogatih životinjskim mastima i šećerpm, dolazi do gojaznosti. Naše vrijeme donijelo je "fabričku hranu"; takozvana polugotova i gotova jela sa dosta aditiva i konzervansa koji su veoma štetni za ljudski organizam. Fabrička hrana koja bi se mjerila sa prirodnom ne postoji.

Čovjek često i svjesno izbjegava baš one namirnice koje su najkorisnije i uzima one koje su organizmu manje ili uopće nisu korisne, ni potrebne, čak šta više neke su i škodljive kao meso, alkohol, sirće, duhan...

U potrazi za optimalnom hranom nije dobro zaobilaziti vijekovima provjerena narodna iskustva.

Mediteranska tradicionalna ishrana je, možda, prava matrica zdrave ishrane. Kod ovog načina prehrane, mast se svakodnevno unosi maslinovim uljem. I do 75% kalorija u ovakvoj ishrani potječe od maslinovog ulja i zrnaste hrane. Kao i ostala biljna ulja i maslinovo ulje ne sadrži holesterol. Također, ono je bogato mono-nezasićenim mastima koje povoljno utiče na kardiovaskularni sistem. Životinjski proteini se uglavnom unose sa ribom. Poznato je da tradicionalna ishrana u sredozemlju sadrži isto toliko ribe koliko američka ishrana sadrži mesa. Tuna, sardina, skuša, zubatac, bogati su nezasićenim mastima tipa omega 55 koje smanjuje  holesterol u krvi i sprječavaju formiranje tromba u krvnim sudovima, kao glavnog uzročnika srčanih udara.

Nasuprot tome, u našoj (BiH) svakodnevnoj ishrani gotovo 2/3 dnevno unijetih proteina  otpada na meso i mliječne proizvode. Integralni hljeb koji se mijesi od integralnih žitarica, samljevenih u vodenici potočari, smatra se važnim izvorom vitamina B, željeza i predstavlja značajnu supstancu u ishrani.

Kupus, sočivo, špinat i repa, smatraju ljekari, štite nas od tumora debelog crijeva. Proučavanja su pokazala da su ljudi koji jedu više povrća manje skloni tumorima stomaka, grudi, prostate. Paradajz liječi oboljelu jetru, bubrege, slezenu i čisti krv. Crna rotkvica koristi se za ublažavanje bolova i istjerivanje žučnih kamenaca. Protiv kamenca uzima se dva mjeseca (svaki dan svjež sok ujutro- natašte). Prvi dan uzima se jedna kašičica soka, drugi dan dvije kašičice, treći dan tri, četvrti dan četiri. Nakon toga postupak se vraća unazad ( tri, dvije, jedna) i konačno, prekine se nakon osam dana, da bi se potom kura ponovila na isti način.

Špinat je povrće vanredne vrijednosti i jakog djelovanja. Špinat je izvanredno sredstvo za čišćenje krvi. Jede se s uljem i limunovim sokom. Nikad se ne smije kod upotrebe špinata sa ovim povrćem kombinirati brašno ili životinjske masti jer tako pripremljen špinat može postati opasan po zdravlje. Također, nije preporučljivo jesti pripremljen špinat koji prenoći, jer sutradan postaje izuzetno toksičan.

Plodovi, zeleni listovi, razne repe, mrkva, krompir, rotkvica, celer, mahune, kupus, kelj, cvekla, krastavci, karfiol, keleraba, špinat, peršun..., po mineralnom sastavu daju čovjeku najsavršeniju hranu, ako im dodamo biljna ulja i biljne masti. Iako je navedeno povrće veoma bogato svim vrstama vitamina, s kuhanjem izgubi veliki dio. Zato je preporučljivo da se ono, tokom pripreme za jelo, samo malo prokuha (obari) u malo vode ili vlastitoj tečnosti koju tokom zagrijavanja povrće "pusti".  Tako ćemo sačuvati sve vitamine, koji bi se izgubili dugotrajnim kuhanjem u mnogo vode.

Voće i povrće bogato prirodnim beta-karotinom može nas zaštititi od mnogih vrsta tumora. Tim sastojkom bogato je tamno žuto voće i povrće (kajsija, breskva, kruška i jabuka). Ljekovitost jabuka je vrlo velika pošto sadrži oko 14% ugljenih hidrata i voćnih kiselina. Sadržajem fosfora hrani slezenu i mozak. Dobra je za djecu i ljude koji su nervozni. Jabuka je jedinstveno voće za živce i stvaranje krvi. Rekovalescenti neka dnevno pojedu nekoliko tanjirića kuhanih jabuka zaslađenih medom i limunovim sokom, to će blagotvorno djelovati na njihov živčani sistem. Ako se prije spavanja pojede oveća jabuka dobro sažvakana, ona ugodno djeluje na san, otklanja žgaravicu, pospješuje probavu. Vrlo je zdrav čaj od svježih jabuka. Mošt (šira od jabuka) vrlo je zdravo piće za one koji pate od raznih osipa po tijelu, suviše kiseline u želucu.

Ishranom do zdravlja
<< 11/2006 >>
nedponutosricetpetsub
01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
2627282930


MOŽETE PRONAĆI:
ISHRANA PREMA KRVNOJ GRUPI:
KRVNA GRUPA I ISHRANA
ishrana i krvna grupa2
krvna grupa- opci dio3
O krvna grupa
A krvna grupa
B krvna grupa
AB krvna grupa
lektini:veza između krvne grupe i prehrane
Preporuka o ishrani po islamu i savjetima Muhameda s.a.v.

BOLESTI I LIJEČENJE:
URINOTERAPIJA 1
URINOTERAPIJA 2
URINOTERAPIJA 3

ANEMIJA
ANEMIJA 2
ALERGIJE
ALERGIJSKI RINITIS
ASTMA
BOLOVI KICME
UPALA PLUĆA
RECEPT ZA ZLOCUDNE BOLESTI PLUCA
za pojedinačne dijelove organizma
JETRA
KAMEN U BUBREZIMA
OTICANJE NOGU
GIHT
LIJECENJE TUMORA
MULTIPLA SKLEROZA
ŠTITNA ŽLIJEZDA
OPSTIPACIJA
PSORIJAZA
KRVNI PRITISAK I SRCANE ARITMIJE
STOMACNE TEGOBE
ANKSIOZNOST / TJESKOBA

DIJABETES:
DIJABETES /ŠEĆERNA BOLEST
ISHRANA DIJABETIČARA
ČAJEVI ZA DIJABETES

IZBOR PREHRANE:
MIRISI BOŠNJAČKE KUHINJE
KAKO VAS ČUVA ISHRANAa
HRANA I ZDRAVLJE
HRANA ZA DOBRO RASPOLOZENJE
POSTOM I DO ZDRAVLJA
genetski modificirana hrana
UV ZRACENJE
trodnevna DIJETA za čišćenje organizma
DIJETA- greske
DOBRE KOMBINACIJE u ishrani
LOŠE KOMBINACIJE u ishrani
IZBOR ISHRANE BOLESNIKA
SASTAVLJANJE JELOVNIKA po piramidi ishrane
sastavljanje jelovnika 2
nacin na koji jedemo i pijemo
POPRAVITE IMUNOLOŠKI SISTEM ishranom.
recept za jačanje imuniteta
pojačavanje moći imuniteta
POJEDE NAS HEMIJA

HRANA I ZDRAVLJE
BILJNA SREDSTVA PROTIV BOLOVA
PRILAGODAVANJE dijetalne ishrane godinama:
sa 30 godina
sa 40 godina
sa 50 godina

CIRKULACIJA I VRELO LJETO
LJETO:PITI TOPLO ILI HLADNO?
SNAGA LJUBAVI IZ PRIRODE
gubitak motivacije




VITAMINI:
VITAMINI MINERALI METALI

LIJEČENJE VOĆEM
SIROVA ISHRANA

SOKOTERAPIJA dr. Vokera

HOROSKOP, ZDRAVLJE, ISHRANA
SELEN i JOD

ENERGETSKI NAPICI

ZDRAVLJE IZ POJEDINAČNIH NAMIRNICA

LJEKOVITO BILJE

SAZNANJA I SAVJETI:

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
2762476

Powered by Blogger.ba