Kako vas čuva i hrani ono što jedete? - Ishranom do zdravlja

Ishranom do zdravlja

DOBRO DOŠLI NA BLOG KOJI VAS PODSJEĆA DA ISHRANOM MOŽETE POBOLJŠATI VAŠE ZDRAVLJE. Ne zaboravite i dokazanu istinu: "Postite da biste bili zdravi."

21.11.2006.

Kako vas čuva i hrani ono što jedete?

Zdrava hrana zaista postoji, ona je opisana u hiljadu naučnih i medicinskih knjiga. U principu, za dobro zdravlje je neophodno oko 40 različitih sastojaka. Međutim, pošto nijedna namirnica ne sadrži sve ove sastojke, ili barem ne u onim količinama koje su neophodne za očuvanje dobrog zdravlja, primorani smo da povedemo računa o raznovrsnoj hrani koju možemo naći u slijedećim namirnicama i režimu ishrane:

1. Tri do pet obroka povrća i 2-3 ploda voća dnevno: najbolji izbor - tamnozeleno, lisnato i jako žuto povrće, krompir, zrnasto povrće (grašak, pasulj), citrus, jabuka, banana, lubenica, dinja, kupine, maline,jagode i drugo baštansko voće izvor su vitamina i minerala.

2. Šest porcija žitarica dnevno: hljeb, riža, ceralije, izvor ugljenih hidrata.

3. Dva do tri mliječna obroka: mlijeko, nemasni sir ili jogurt (izvor su kalorija)

4. Dva do tri obroka s mesom, piletinom ili jajima dnevno, izvor su proteina. Bitno je da se uzimaju umjerene količine. U obzir dolazi i riba pripremljena na lešo.

5. Masti i ulja, pretežno biljnog porijekla.

6. Ograničena količina alkohola: jedno do dva pića dnevno (veće količine povećavaju rizik od oboljenja jetre, pankreasa, mozga, srca). Jedno piće jednako je jednoj čašici 0,05dcl žestokog pića ili 0,15dcl vina).

Šta je potrebno još znati?

Po pravilu bi morali jesti u prvoj polovini dana. Ujutro je probava najlakša, u podne je već slabija, dok je navečer potpuno slaba. Stoga se preporučuje navečer što manje jesti. Stari ljudi, žele li imati dobar san, neka ne večeraju. Postoji arapska poslovica:"Doručak pojedi sam, ručak podijeli s prijateljima, a večeru ponudi neprijatelju."

Jesti i piti treba iz potrebe, a ne iz navike. Jesti treba polagano i bez žurbe. Hranu dobro prožvakati. Ako je čovjek uzrujan, radije neka ne jede, jer to jelo više šteti nego koristi. Nije zdravo jesti suviše hladna ni suviše vruća jela, jer se može poremetiti normalno lučenje želudačnog soka i lahko razboljeti.

10 savjeta za dugovječnost

Pripadnici plemena Vilkabauba iz Ekvatora su najdugovječniji ljudi na svijetu. Doktor Dejvid Dejvis dvije godine je proučavao njihov način života i genetske predispozicije. Objavio je knjigu "Stogodišnjaci sa Anda" u kojoj je iskustva sa Vilkabauba sažeo u 10 ključnih savjeta:

1. Nastavite normalno živjeti nakon penzionisanja.

2. Izaberite hobi koji će vas potpuno okupirati i fizički i mentalno.

3. Izbjegavajte razgovore o starenju i osobe sa depresivnim odnosom prema starenju.

4. Cigarete i piće, ako već ne možete bez ovih poroka, smanjite na razumnu količinu kojom nećete ugroziti svoje zdravlje.

5. Pratite svoje prirodne potrebe za snom i spavajte što duže.

6. Čuvajte se stresa ili barem naučite kako da se nosite sa stresnim situacijama.

7. Nemojte previše, naročito kada za to nema potrebe, brinuti o svojim bližnjima.

8. Hodajte barem 2 kilometra dnevno, jer je to najbolja forma vježbanja. Rad u bašči je također veoma koristan hobi.

9. Jedite što manje mesa.

10. Uzimajte što više svježeg (ili sirovog) voća i povrća. Obrađenu hranu uzimajte samo ako je to neophodno. 

Ishranom do zdravlja
<< 11/2006 >>
nedponutosricetpetsub
01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
2627282930


MOŽETE PRONAĆI:
ISHRANA PREMA KRVNOJ GRUPI:
KRVNA GRUPA I ISHRANA
ishrana i krvna grupa2
krvna grupa- opci dio3
O krvna grupa
A krvna grupa
B krvna grupa
AB krvna grupa
lektini:veza između krvne grupe i prehrane
Preporuka o ishrani po islamu i savjetima Muhameda s.a.v.

BOLESTI I LIJEČENJE:
URINOTERAPIJA 1
URINOTERAPIJA 2
URINOTERAPIJA 3

ANEMIJA
ANEMIJA 2
ALERGIJE
ALERGIJSKI RINITIS
ASTMA
BOLOVI KICME
UPALA PLUĆA
RECEPT ZA ZLOCUDNE BOLESTI PLUCA
za pojedinačne dijelove organizma
JETRA
KAMEN U BUBREZIMA
OTICANJE NOGU
GIHT
LIJECENJE TUMORA
MULTIPLA SKLEROZA
ŠTITNA ŽLIJEZDA
OPSTIPACIJA
PSORIJAZA
KRVNI PRITISAK I SRCANE ARITMIJE
STOMACNE TEGOBE
ANKSIOZNOST / TJESKOBA

DIJABETES:
DIJABETES /ŠEĆERNA BOLEST
ISHRANA DIJABETIČARA
ČAJEVI ZA DIJABETES

IZBOR PREHRANE:
MIRISI BOŠNJAČKE KUHINJE
KAKO VAS ČUVA ISHRANAa
HRANA I ZDRAVLJE
HRANA ZA DOBRO RASPOLOZENJE
POSTOM I DO ZDRAVLJA
genetski modificirana hrana
UV ZRACENJE
trodnevna DIJETA za čišćenje organizma
DIJETA- greske
DOBRE KOMBINACIJE u ishrani
LOŠE KOMBINACIJE u ishrani
IZBOR ISHRANE BOLESNIKA
SASTAVLJANJE JELOVNIKA po piramidi ishrane
sastavljanje jelovnika 2
nacin na koji jedemo i pijemo
POPRAVITE IMUNOLOŠKI SISTEM ishranom.
recept za jačanje imuniteta
pojačavanje moći imuniteta
POJEDE NAS HEMIJA

HRANA I ZDRAVLJE
BILJNA SREDSTVA PROTIV BOLOVA
PRILAGODAVANJE dijetalne ishrane godinama:
sa 30 godina
sa 40 godina
sa 50 godina

CIRKULACIJA I VRELO LJETO
LJETO:PITI TOPLO ILI HLADNO?
SNAGA LJUBAVI IZ PRIRODE
gubitak motivacije




VITAMINI:
VITAMINI MINERALI METALI

LIJEČENJE VOĆEM
SIROVA ISHRANA

SOKOTERAPIJA dr. Vokera

HOROSKOP, ZDRAVLJE, ISHRANA
SELEN i JOD

ENERGETSKI NAPICI

ZDRAVLJE IZ POJEDINAČNIH NAMIRNICA

LJEKOVITO BILJE

SAZNANJA I SAVJETI:

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
2845194

Powered by Blogger.ba