Ishranom do zdravlja 2006/11/22

Ishranom do zdravlja

DOBRO DOŠLI NA BLOG KOJI VAS PODSJEĆA DA ISHRANOM MOŽETE POBOLJŠATI VAŠE ZDRAVLJE. Ne zaboravite i dokazanu istinu: "Postite da biste bili zdravi."

22.11.2006.

Sastavljanje jelovnika 2

Energija se mjeri u džulima (oznaka J). Ranija mjera za energetsku vrijednost je bila kalorija (1J = 0,239 cal.)

 

Dobne energetske dnevne potrebe:

                                                                       

                                                              Energija           (kalorije )

Odrastao muškarac – lahak rad               10080              2400

Odrastao muškarac – srednje naporan rad   11760              2810

Odrastao muškarac – težak rad                13600              3250

 

Odrasla žena – lahak rad                          9240                2200

Odrasla  žena – za vrijeme trudnoće         10500              2500

Odrasla žena – za vrijeme dojenja            11760              2810

 

Djeca do 10 godina                                  7560                1800

Djeca od 10-14 godina                             10920              2600

Omladina do 18 godina                             13440              3212

 

Stare osobe                                               7560                1800

 

Jelovnik sastaviti na osovu piramide prema izboru hrane koju više volite.

Navest ću samo neke namirnice za koje posjedujem podatke energetske vrijednosti, a na pakovanju imate označene za svaku namirnicu:

 

Energetski sastojci u 100 grama:

Po žitarici:

Pšenično brašno tip-500                                  1524                364

Polubijeli hljeb                                                1155                276

Kukuruzno brašno                                           1540                368

Polirani pirinač (riža)                                       1510                360

 

Po rezanom povrću (jestivi dijelovi):                      

Krompir                                                           318                  76

Grah/pasulj                                                      1424                340

Buranija                                                           147                  35

Paprika                                                            129                  30

Paradajz                                                          92                    21

Zelje                                                                84                    20

Kupus                                                             109                  26

Crni luk                                                           159                  38

Zelena salata                                                   57                    13

 

Po vrstama povrća (jestivi dijelovi):

Jabuka                                                             243                  58

Breskve                                                           159                  38

Šljive                                                               276                  65

Limun                                                              113                  27

Suho grožđe                                                    1210                289

Suhe šljive                                                       1440                344

Suhe hurme/datule                                          1147                274

 

Po vrstama termički obrađenog mesa mesa:

Govedina                                                        1290                308

Piletina                                                            1243                297

Riječna riba                                                     945                  225

 

Po vrstama mlijeka i mliječnih proizvoda:

Mlijeko 3,2% masnoće                                    264                  87

Pavlaka 20% masnoće                                     879                  210

Mladi sir                                                          444                  106

Kajmak (zreli)                                                 1633                390

 

Po vrstama namirnica sa dosta šećera:

 

Šećer                                                              1612                385

Med                                                                1273                304

Džemovi                                                          1340                320

Konzumna čokolada                                        2223                531

 Bombone                                              1524        364                              

 

 

Prijedlozi za obroke

 Hrana koja je dobra za doručak.

a) hurme
b) Dinstano voće: jabuke sa suhim grožđem ili suhim voćem, štapić cimeta i cijeli karanfilići (nakon kuhanja uklonite štapić cimeta i karanfilić)
c) Kuhane žitarce ili hljeb
d) Vruće mlijeko
e) Izbjegavajte hladno mlijeko sa žitaricama  iz kutije
f) Svjež voćni sok

 Hrana koja je dobra za večeru
Povrće ili supa, kuhane žitarice, zeleno povrće sa odgovarajućim uljem i začinima.

 

Ishrana tinejdžera

Uputstva šta otprilike treba da se nađe u doručku, ručku ili večeri, pa možete da iskombinujete da ne biste stalno jeli jedno te isto.

Doručak: dobri su crni ili polucrni hljeb ili pecivo, može i sa dodatkom mekinja. Žitarice kao "musli" (jer ih tako kombinujete nekoliko, a sve su korisne) u voćnom soku, mlijeku ili jogurtu. Može i kornfleks kombinovan sa suhim voćem, jednom bananom, kašikom pšeničnih klica i mlijekom od soje. Jabuka je korisna prije ili poslije obroka - dobro se kombinuje sa ostalim namirnicama, hranjiva je i lahko se vari. Dobro  je i svježe voće i voćni sokovi (sokove ne treba dodatno zaslađivati šećerom).

Ručak: što raznovrsniji, pošto vam je to najveći obrok u toku dana. Dobra je svježa salata od obojenog povrća (što šarenije, to bolje - paradajz, crvena paprika, cvekla, šargarepa), a dobri su i kupus i zelena salata. Prijat će vam, naročito po ovom hladnom vremenu, i supa ili čorba od raznog povrća. Potrebne su vam i bjelančevine i energija - prvo ćete najbolje dobiti od nemasnog mesa, ribe ili soje, a drugo od suhog povrća, sočiva ili krompira.

Večera: ne treba da vas optereti, jer ćete onda loše spavati, ali ne treba ni da idete u krevet gladni, jer ćete se u toku noći buditi od gladi i ujutro ustati malaksali. Možete koristiti mlijeko i mliječne proizvode, jaja ili čorbu od povrća.

 

 

Ishranom do zdravlja
<< 11/2006 >>
nedponutosricetpetsub
01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
2627282930


MOŽETE PRONAĆI:
ISHRANA PREMA KRVNOJ GRUPI:
KRVNA GRUPA I ISHRANA
ishrana i krvna grupa2
krvna grupa- opci dio3
O krvna grupa
A krvna grupa
B krvna grupa
AB krvna grupa
lektini:veza između krvne grupe i prehrane
Preporuka o ishrani po islamu i savjetima Muhameda s.a.v.

BOLESTI I LIJEČENJE:
URINOTERAPIJA 1
URINOTERAPIJA 2
URINOTERAPIJA 3

ANEMIJA
ANEMIJA 2
ALERGIJE
ALERGIJSKI RINITIS
ASTMA
BOLOVI KICME
UPALA PLUĆA
RECEPT ZA ZLOCUDNE BOLESTI PLUCA
za pojedinačne dijelove organizma
JETRA
KAMEN U BUBREZIMA
OTICANJE NOGU
GIHT
LIJECENJE TUMORA
MULTIPLA SKLEROZA
ŠTITNA ŽLIJEZDA
OPSTIPACIJA
PSORIJAZA
KRVNI PRITISAK I SRCANE ARITMIJE
STOMACNE TEGOBE
ANKSIOZNOST / TJESKOBA

DIJABETES:
DIJABETES /ŠEĆERNA BOLEST
ISHRANA DIJABETIČARA
ČAJEVI ZA DIJABETES

IZBOR PREHRANE:
MIRISI BOŠNJAČKE KUHINJE
KAKO VAS ČUVA ISHRANAa
HRANA I ZDRAVLJE
HRANA ZA DOBRO RASPOLOZENJE
POSTOM I DO ZDRAVLJA
genetski modificirana hrana
UV ZRACENJE
trodnevna DIJETA za čišćenje organizma
DIJETA- greske
DOBRE KOMBINACIJE u ishrani
LOŠE KOMBINACIJE u ishrani
IZBOR ISHRANE BOLESNIKA
SASTAVLJANJE JELOVNIKA po piramidi ishrane
sastavljanje jelovnika 2
nacin na koji jedemo i pijemo
POPRAVITE IMUNOLOŠKI SISTEM ishranom.
recept za jačanje imuniteta
pojačavanje moći imuniteta
POJEDE NAS HEMIJA

HRANA I ZDRAVLJE
BILJNA SREDSTVA PROTIV BOLOVA
PRILAGODAVANJE dijetalne ishrane godinama:
sa 30 godina
sa 40 godina
sa 50 godina

CIRKULACIJA I VRELO LJETO
LJETO:PITI TOPLO ILI HLADNO?
SNAGA LJUBAVI IZ PRIRODE
gubitak motivacije




VITAMINI:
VITAMINI MINERALI METALI

LIJEČENJE VOĆEM
SIROVA ISHRANA

SOKOTERAPIJA dr. Vokera

HOROSKOP, ZDRAVLJE, ISHRANA
SELEN i JOD

ENERGETSKI NAPICI

ZDRAVLJE IZ POJEDINAČNIH NAMIRNICA

LJEKOVITO BILJE

SAZNANJA I SAVJETI:

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
2747812

Powered by Blogger.ba