Ishranom do zdravlja 2006/12

Ishranom do zdravlja

DOBRO DOŠLI NA BLOG KOJI VAS PODSJEĆA DA ISHRANOM MOŽETE POBOLJŠATI VAŠE ZDRAVLJE. Ne zaboravite i dokazanu istinu: "Postite da biste bili zdravi."

23.12.2006.

GENETSKI MODIFICIRANA HRANA (GMO)

Predstavljam još jedan istraživački projekat učenika iste škole, ovaj put osmih razreda, o genetski modificiranoj hrani. Nažalost, ovdje mogu ponuditi samo djelić tog projekta jer je prezentacija obuhvatala video-anketu s građanima; intervju s profesorom Veterinarskog fakulteta; istraživanje u prodajnim centrima. Za blog  može poslužiti i ovaj djelić podataka, a mojim malim pametnicama – osmašima, hvala na podacima i ustupanju materijala.

„Nije slučajno zašto smo krenuli s projektom istraživanja genetski modificirane hrane jer će 21. stoljeće biti stoljeće naučne i tehničke obrade živih bića, a istraživanja će se vjerovatno ubrzati. GMO i hrana su dio prirode nastali spontanim promjenama- mutacijama gena. To mogu biti biljke, životinje, mikroorganizmi čiji sastav gena je promijenjen prenošenjem gena sa jednog organizma na drugi.

Postavlja se pitanje: „Kako othraniti zdravo potomstvo?“

Znajući da posljednjih godina u kontekstu priželjkivanja uzgoja čiste, zdrave hrane o kojoj toliko slušamo, česta je tema i genetski modificirana soja, jer je poznato da je soja prisutna u viršlama, salamama, paštetama i plazma keksu. Evropska Unija je donijela oko 40 zakona o deklariranju GM hrane. Zakonom, ova bi se hrana trebala ispitivati 5 godina prije izdavanja dozvole za upotrebu. U praksi se te dozvole daju već poslije 2 godine. Pored ostalih zakona EU donijela je i Zakon o genetski mijenjanim organizmima koji zabranjuje uvoz sjemena GM(genetski modificirane) i GM hrane. Proizvodi koji ga sadrže u većem procentu od 0,5%, moraju biti obilježeni. A da li su obilježeni? Nažalost nisu, jer ih onda niko ne bi kupovao.  U ostalim zemljama koje nisu članice EU, obilježavanje hrane nije obavezno.

Zašto je problem GMO hrana?

Ono što veliki broj ljudi ne može da prihvati je činjenica da se pri tom ne poštuju granice koje je postavila priroda- nema granica između mikroorganizama, biljaka, životinja ili čovjeka. Da li ste znali da GM krompir boje cvekle sadrži gen bakterije, paradajz gen ribe lista ili crvena riža- „zlatna riža“ gen bakterije, a sve u cilju promjene osobina.

Nažalost ima dosta ljudi koji uopće ne mare šta im je u tanjiru, a najbolja stvar na svijetu im je hamburger i cola, a samo je pitanje sreće koji ćemo gen dobiti:

-          govedinu dobivenu pod uticajem modificiranog hormona rasta

-          svinjetinu s modificiranim hormonom rasta

-          krompir s kloniranim virusom za proteinsku ovojnicu

-          paradajz s bakterijskim genom, za otpornost prema herbicidima.

Osjetljivost javnosti kada je u pitanju hrana raste u posljednje vrijeme, a najveći povod je bila nedavna histerija oko kravljeg ludila koja je dala do znanja šta se sve može dogoditi iz tanjira. Objašnjenje je jednostavno: ako se može dogoditi da s dobrim goveđim odreskom dobijemo nakon nekoliko godina oštećenje mozga, onda se može dogoditi sve.

Genetska manipulacija je postala nažalost moćno oružje u rukama industrije koja je počela zarađivati novac i investirati u nove projekte. To znači više hrane, više genetike, a time i više novca i krug je zatvoren. Danas je svjetsko tržište preplavljeno namirnicama koje su nastale na temelju genetski manipuliranih sirovina. Ništa ne piše, ništa se ne govori, ali svi znaju i sumnjaju da je u pitanju soja, paradajz, grah, krompir, kukuruz, tikva, a to znači i njihovi derivati, kao što su skrob, sirupi, stočna hrana, a time meso, mlijeko itd. Tako su genetski manipulisane namirnice potiho ušle u lanac prehrane i u njemu se čvrsto drže. Bez dozvole, bez testiranja, bez naše volje i želje. Kada se plasira lubenica bez košpica, tvrd i dugo održiv paradajz ili paprika, niko ne razmišlja o metodi kako je to postignuto. Postavlja se pitanje koliko je etično zadržavanje prava da samo ova generacija stanovnika Zemlje uživa u prirodnoj hrani, ne vodeći računa kakvu će hranu buduće generacije koristiti. Prilično je sebično i neodrživo jer u pravilu svaka generacija mora stvoriti podlogu za zdrav život slijedeće generacije.“

Malo diskusije o GM hrani – afirmacijska i negacijska ekipa

Negacijska ekipa- stavovi:

Mnogi naučnici upozoravaju:

-          da postoji nepredvidiv utjecaj na duži vremenski period.

-          da se pojavljuju novi alargeni i toksini u proizvodnji živežnih namirnica.

-          da postoji opasnost od pojave novih virusa.

-          da se razvija sve veća otpornost na antibiotike.

-          da postoji potencijalna opasnost od infekcija i mutacija u ljudskim stanicama.

-          GM  proizvodi ne mogu biti povučeni s tržišta jer nisu označeni.

 

Afirmacijski tim:

-          U razgovoru sa stručnjacima iz ove oblasti GM hrana je obogaćena posebnim hranjivim sastojcima, npr. „zlatna riža“ obogaćena je kerotinom, a to utiče na suzbijanje sljepila.  

-          GMO rješava probleme u poljoprivredi – manje pesticida, mnogi geni ugrađeni u biljke omoguće da biljka promijeni osobine svoje vrste (otpornost na bolesti, mraz, sušu, herbicide...)

-          Povećava se otpornost biljke na insekte, parazite i korove pa se time smanjuje upotreba pesticida.

-          Smanjit će se cijena proizvodnje hrane.

-          GM biljke stvaraju vlastite toksine i supstance koje uništavaju viruse.

-          GM biljke imaju produženi period sazrijevanja.

-          GM biljke mogu dugo ostati svježe u prodavnicama.

-          GM proizvodi su bezopasni i imaju istu vrijednost kao i konvencionalni proizvodi.

Negacijski tim:

-          Ali, kalkuliše se da GM hrana povećava rizik od nastajanja raka, a pripisuje joj se i povećan broj alergijskih bolesti kao i slabljenje imunološkog sistema.

-          GM biljke mogu izazvati veliki broj neželjenih posljedica u okolini (zagađivanje zemljišta, a time i voda)

-          Uvođenje velikih količina GM hrane utiče na zdravlje.  Uneseni gen može razoriti druge gene.

-          GM procesima dobivamo biljke koje nisu sočne, mirisne ni ukusne.

-          GM hrana stvara nove alergijske bolesti.

 

I tako, djelić podataka što prikupiše učenici, može itekako zabrinuti nas, obične smrtnike i osobe nemoćne da bilo šta promijene u tzv. civilizacijskom, savremenom društvu u kojem se klanjaju jedino novcu, a samilost i briga za bližnjeg je odavno zaboravljena sintagma. I kako da biramo i šta da biramo – da li nam je izbor uopće omogućen...

22.12.2006.

Suncokret

Suncokret je biljka koja lijepo izgleda pa se može koristiti za ukras. Zbog svoje osobine da se okreće za suncem, mnogima je simpatična i budi pozitivne asocijacije.

Naravno, zna se da je suncokret sasvim upotrebljiv i za ishranu, ne samo kao ukras.

To nije sve – suncokret je dobar čuvar zdravlja i može se upotrijebiti u nekoliko različitih svrha i kod nekoliko različitih problema. Evo nekih primjera:

Pored ostalih sastojaka, suncokret sadrži i inulin koji je efikasan protiv gušobolje, promuklosti, zapaljenja pluća, bronhitisa kao i ostalih infekcija pluća i bronhija. Tinktura suncokreta rastvorena u vodi može se upotrijebiti za ispiranje usta prilikom upale grla, dušnika i krajnika, a pomaže i ispiranje odvarom od listova suncokreta. U jednoj litri vode desetak minuta kuha se šaka listova presječenih napola, zatim se pet minuta ostavi poklopljeno i procijedi.

Suncokretovo ulje ne služi samo za hranu. Ako imate grčeve u nogama, suncokretovo ulje možete upotrijebiti za masažu. Preporučuje se masaža mišića nogu dva do tri puta dnevno. To pomaže da se grčevi smanje, a ublažava i reumatične bolove i bolove nastale zbog artritisa.

Kad se radi o ishrani, suncokretovo ulje, u raznim količinama, je veoma preporučljivo. Ono sadrži višestruko zasićene masne kiseline koje su važne za zdravlje krvnih sudova., a i efikasno je u snižavanju holesterola u krvi.

Suncokret se može koristiti i u kozmetičke svrhe. Za to je potrebno brašno od sjemena suncokreta pomiješano s vodom, koje se nanosi na lice i dekolte služeći za čišćenje lica i neku vrstu kao pilinga. (Bilo bi lijepo kad bih znala kako dobiti brašno od suncokreta. Ako ko zna nek ostavi komentar.)

Ako vam je koža masna, prethodnu smjesu pomiješajte s vodom od lavande, ako je suha – s nevenovom vodom, a ako je osjetljiva – s ružinom vodicom.

17.12.2006.

Voda

Piti dovoljno vode, znači raditi najbolju stvar za svoje zdravlje, izgled i tjelesnu kondiciju.

Sjajna koža

Razni vanjski utjecaji mogu isušiti  kožu i ona onda ispuca. Odgovarajuća hidratacija može pomoći koži da se bori protiv loših vremenskih utjecaja, da ostane zdrava i svježa u svakom godišnjem dobu. Voda hidratizuje ćelije i čuva vlažnost površine kože. Ona, također, ispire toksine, koji se bez nje talože na koži i doprinose njenom sivom i žućkastom izgledu. Isti princip važi i za kosu koja s dovoljno vode u organizmu postaje mekša i sjajnija.

Gubljenje viška kilograma

Mišići koji nisu dovoljno opskrbljeni vodom gube na svojoj snazi i rade manje efektivno. Kada našem tijelu damo dovoljne količine vode, i mišići, ne samo da bolje rade, već mogu pojačati metabolizam za nekoliko procenata. Pijenje vode tokom dana ispunjava stomak bez viška kalorija i smanjuje želju za grickalicama između obroka.

Jasno razmišljanje

Voda je hrana za mozak više nego je to ijedna druga namirnica. Oko 85% našeg mozga je tečnost. Kao i mišići, i mozak zahtijeva veliku količinu vode za dobro funkcionisanje. Glavobolje i vrtoglavice su neki od prvih znakova da našem organizmu nedostaje vode. Čak postoje dokazi da nakon produžene izloženosti dehidraciji moždane ćelije počinju da se smanjuju.

Šta je dehidracija?

Dehidracija nastupa kada naše tijelo gubi tečnosti više nego što prima. To stanje može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema.

Kako da znamo jesmo li dehidrirali?

Žeđ nije najbolja mjera potrebe našeg organizma za vodom. Do vremena kada osjetimo žeđ, već možemo biti dehidrirani. Značajan pokazatelj potrebe za vodom je boja urina. Tamnožuta boja urina je pokazatelj dehidracije, dok je svijetao, čist urin pokazatelj dobre uravnoteženosti.

Uobičajeni simptomi dehidracije su:

- žeđ ili suha usta;

- pospanost;

- smanjeno izlučivanje urina;

- slabost;

- glavobolja;

- vrtoglavica.

Kako spriječiti dehidraciju?

* Izaberite vodu

Pića koja sadrže kofein ili ahkohol, mogu izgledati osvježavajuće kada ste žedni, međutim, ona izazivaju učestalije mokrenje i povišen gubitak tečnosti pa je zato najbolje , odnosno najzdravije izabrati vodu da vam utoli žeđ.

* Pijte vodu i kad niste posebno žedni

Odrasli prosječno gube 2,5l vode u toku jednog dana. Zato je naročito važno da se proces nadoknade vode u tijelu neprestano odvija. U prosjeku trebalo bi popiti 8 čaša vode u toku dana, ali ta količina se mijenja u zavisnosti od naših individualnih karakteristika, godina, spola i nivoa fizičke aktivnosti.

* Nosite vodu kud god idete.

Naviknite se da u flaši nosite sa sobom vodu kad idete na posao, u šetnju ili vožnju autom. To će vam pomoći da unesete određenu količinu vode u tijelo na prvi znak žeđi.

* Popijte čašu vode uz obrok

Voda pomaže prilikom varenja hrane i apsorbuje se zajedno s hranom, tako da su obroci odlično vrijeme za snabdijevanje organizma tečnošću.

* Ne zaboravite na hranu

Oko 30% vode unosimo hranom, a taj procenat možemo još povećati uzimanjem hrane koja sadrži velike količine vode, kao što je voće, naročito citrusno, salate i supe.

15.12.2006.

Krvni sudovi - cirkulacija

Kako godine prolaze, tako krvni sudovi slabe. Još ako se nedovoljno krećete (kao i većina stanovnika gradova), to dodatno ubrzava slabljenje krvnih žila, samim tim i cirkulacija postaje otežana, a prvo što primjećujete su hladna stopala. To, ipak, ne znači da odmah treba uraditi dopler krvnih sudova i tražiti lijekove za poboljšanje cirkulacije. Mnogo više će vam pomoći više fizičke aktivnosti, a postoje i brojna potpuno prirodna sredstva koja će vam poboljšati cirkulaciju.

KRV NIJE VODA, ALI NEMA KRVI BEZ MNOGO VODE

Većinu tih prirodnih sredstava naći ćete u svojoj kuhinji. Evo nekih:

* Prvo i osnovno : voda – jedna od najkorisnijih stvari koje možete unijeti u organizam. Da bi krv mogla normalno cirkulirati, u organizmu mora biti dovoljno vode. Sigurno ste čuli za izreku da krv nije voda. Bukvalno uzevši ta izreka uopće nije tačna, jer – krv jeste voda. Zapravo, većim dijelom krv jeste voda, pa ako nemate dovoljno vode u organizmu pritisak vam pada, a cirkulacija postaje otežana. Za normalnu cirkulaciju neophodno je popiti oko litar i po vode dnevno.

PŠENICA I ULJE

Nije riječ o običnoj pšenici i svakoj vrsti ulja, već o pšeničnim klicama i ribljem ulju. Oni spadaju u odlična prirodna sredstva za podsticanje cirkulacije. Tajna efikasnosti pšeničnih klica je u tome što su bogat izvor vitamina E koji jača krvne sudove. Riblje ulje možete konzumirati na razne načine: tako što ćete bar jednom sedmično jesti ribu, ili ćete uzimati kapsule omega 3. riblje ulje povećava nivo dobrog holesterola, onog koji skida masne naslage sa zidova krvnih sudova i tako omogućava neometan protok krvi.

ZAČINI

Cirkulaciju podstiču i neki začini. Prije svih bijeli luk. On je najčuveniji prirodni antibiotik. Možete ga koristiti u kuhanju, onoliko koliko želite, a korisno je i da svaki dan izgnječite čehnu bijelog luka i pojedete ga sa kašičicom meda. Bijeli luk je dragocijen za krvne sudove jer snižava nivo holesterola i krvni pritisak, održava normalnu gustinu krvi i sprječava pojavu krvnih ugrušaka.

Đumbir (lat. Zingiber officinale roscoe) se za poboljšanje cirkulacije može koristiti kao začin, a ako želite jače djelovanje, izrendajte komad đumbira u dužini od dva centimetra i napravite jak čaj. Đumbir zagrijava cijelo tijelo tako da potiskuje krv do kapilara na površinu kože.

Ljuta papričica je korisna u svakom obliku- sušena, mljevena, svježa. Sigurno ste primijetili da vam jezik bridi, a obrazi se zažare kada jedete ljutu papričicu.  To je posljedica pojačanog dotoka krvi u kapilare. Samo oprez: ako već imate proširene kapilare, nije dobro da koristite ljutu papričicu. A ako držite dijetu, od ljute papričice se ogladni.

Ginko biloba je sredstvo koje baš i nećete naći u kuhinji, potražite ga u apoteci u obliku kapsula i tableta. Poboljšava priliv krvi u kapilare, naročito one u mozgu, pa se, između ostalog, preporučuju i kao sredstvo za poboljšanje pamćenja.

05.12.2006.

Leća (Lens esculenta L.; Lens culinaris Medic.)

Leća se ubraja u grupu zrnastih mahunarki. Uzgajala se još u mlađem kamenom dobu, a pretpostavlja se da potječe iz jugozapadne Azije, odakle se preko Sredozemlja proširila u Evropu. Pretpostavlja se da je leća bila prva namirnica koja se počela uzgajati. Prije 8000 godina pronađena je na arheološkim nalazištima Bliskog Istoka, a pronađena je i u grobnicama egipatskih faraona. Stoljećima se leća konzumirala s još dvije tradicionalne namirnice koje su se uz nju uzgajale, ječmom i pšenicom.

Energetska i nutritivna vrijednost
Prema smjernicama piramide pravilne prehrane, leća se nalazi u grupi namirnica zajedno s ostalim suhim mahunarkama, mesom, ribom, jajima i orašastim plodovima. Preporuka za tu grupu namirnica je 2-3 serviranja dnevno. Kao jedinica serviranja uzima se ½ šoljice kuhanih suhih mahunarki.
Leća je poznata kao energetski vrijedna namirnica (338 kcal na 100 g) zbog visoke koncentracije B vitamina i velikih količina ugljikohidrata. Ta je kombinacija čini idealnom namirnicom za fizički aktivne osobe. Ugljikohidrati iz leće postepeno se otpuštaju u krv nakon obroka zahvaljujući svom složenom sastavu i prisutnim vlaknima.
Leća je odličan izvor proteina i vlakana (100 g osušene leće osigurava 48% proteina i 46% vlakana od preporučenih dnevnih potreba). Mahunarke su najbolji i najkvalitetniji izvor proteina u biljnom svijetu. Leća sadrži velike količine aminokiseline lizin koja nedostaje žitaricama, a siromašna je metioninom, triptofanom i cisteinom, kojima obiluju žitarice.
Zbog toga se kombiniranjem leće s različitim žitaricama u istom obroku dobiva uravnoteženi sastav aminokiselina, čime se zadovoljava ukupna potreba ljudskog organizma za esencijalnim aminokiselinama. Osim sa žitaricama, leću je poželjno pripremati s jajima ili mesom. Zbog bogatstva proteina, za mahunarke se često kaže da su alternativa mesu jer su, za razliku od mesa, pristupačnije cijenom, lako dostupne i jednostavne za pripremu.
Za razliku od nekih vrsta mahunarki kao što su npr. soja, kikiriki i slanutak, leća je siromašna mastima. Sadrži značajne količine vitamina i minerala. Odličan je izvor tiamina, vitamina B6, fosfora, magnezija, željeza i cinka. Dobar je izvor riboflavina i niacina, i osrednji izvor folata i kalcija.

Ljekovitost

Leća ne sadrži zasićene masnoće, kao ni štetni holesterol, a izvanredan je izvor topivih i netopivih vlakana.
Topiva vlakna snižavaju količinu glukoze i kolesterola u krvi, čime smanjuju potrebu za inzulinom kod osoba oboljelih od dijabetesa.
Netopiva vlakna pospješuju probavu i skraćuju vrijeme zadržavanja hrane u probavnom sistemu, te na taj način smanjuju rizik od raka debelog crijeva.
Visok sadržaj vitamina B-kompleksa povoljno utječe na živčani sistem, a visoki sadržaj željeza pomaže u sprječavanju slabokrvnosti.

RECEPT ZA LEĆU

05.12.2006.

Patlidžan ( Solanum melongena L.)

Patlidžan se ubraja u istu porodicu kao i paradajz,ali se od njega bitno razlikuje i u kuhinji sasvim drukčije upotrebljava. Porijeklom je iz Indije, odakle se širio najprije prema istoku, a tek potom prema zapadu. U Indiji se uzgajao još prije 3000 godina. U Evropu je stigao tek u 13. ili 14. stoljeću, a u naše krajeve u 16. Zanimljivo je da je do nas došao preko Sjeverne Amerike.
Patlidžan nije bogat vitaminima. U 100 grama sirovog jestivog dijela ima samo 1,5-10 mg% vitamina C, nešto vitamina grupe B, a karotina (provitamina A) samo u tragovima. Medutim, on je vrlo zanimljiva i plemenita biljka, pikantnog ukusa, vrlo cjenjena u kulinarstvu. Priprema se na sve moguce nacine, jer je njegovo socno i nježno meso podesno za svakovrsnu preradu. Posebno se cijeni pečen i samljeven s raznovrsnim dodacima kao pire.

Patlidžanov sok je gorak i oštar pa ga zbog toga prije upotrebe treba posebno pripremiti: oljuštiti mu koru, a mesni deo posoliti i istisnuti mu gorčinu. Kora mu je relativno debela, žilava pa se mora oljuštiti jer nije za jelo. Mesnati deo patlidžana sadrži dosta solanina, gorke glikol-alkaloidne supstance, a što su plodovi stariji, ima ga više. Zbog toga se patlidžan kad sazri ne jede jer je pregorak.
Meso mu je sunderasto, pa pri prženju upija dosta masnoce, ali je interesantno da je, poslije izvesnog vremena, otpusti.

Da se ne bi reklo da nije ljekovit, postoji podatak da se  u surinamskoj narodnoj medicini korijen patlidžana koristi protiv unutrašnjih krvarenja i astme, a list protiv dizenterije.

RECEPT ZA PATLIDŽAN

Ishranom do zdravlja
<< 12/2006 >>
nedponutosricetpetsub
0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31


MOŽETE PRONAĆI:
ISHRANA PREMA KRVNOJ GRUPI:
KRVNA GRUPA I ISHRANA
ishrana i krvna grupa2
krvna grupa- opci dio3
O krvna grupa
A krvna grupa
B krvna grupa
AB krvna grupa
lektini:veza između krvne grupe i prehrane
Preporuka o ishrani po islamu i savjetima Muhameda s.a.v.

BOLESTI I LIJEČENJE:
URINOTERAPIJA 1
URINOTERAPIJA 2
URINOTERAPIJA 3

ANEMIJA
ANEMIJA 2
ALERGIJE
ALERGIJSKI RINITIS
ASTMA
BOLOVI KICME
UPALA PLUĆA
RECEPT ZA ZLOCUDNE BOLESTI PLUCA
za pojedinačne dijelove organizma
JETRA
KAMEN U BUBREZIMA
OTICANJE NOGU
GIHT
LIJECENJE TUMORA
MULTIPLA SKLEROZA
ŠTITNA ŽLIJEZDA
OPSTIPACIJA
PSORIJAZA
KRVNI PRITISAK I SRCANE ARITMIJE
STOMACNE TEGOBE
ANKSIOZNOST / TJESKOBA

DIJABETES:
DIJABETES /ŠEĆERNA BOLEST
ISHRANA DIJABETIČARA
ČAJEVI ZA DIJABETES

IZBOR PREHRANE:
MIRISI BOŠNJAČKE KUHINJE
KAKO VAS ČUVA ISHRANAa
HRANA I ZDRAVLJE
HRANA ZA DOBRO RASPOLOZENJE
POSTOM I DO ZDRAVLJA
genetski modificirana hrana
UV ZRACENJE
trodnevna DIJETA za čišćenje organizma
DIJETA- greske
DOBRE KOMBINACIJE u ishrani
LOŠE KOMBINACIJE u ishrani
IZBOR ISHRANE BOLESNIKA
SASTAVLJANJE JELOVNIKA po piramidi ishrane
sastavljanje jelovnika 2
nacin na koji jedemo i pijemo
POPRAVITE IMUNOLOŠKI SISTEM ishranom.
recept za jačanje imuniteta
pojačavanje moći imuniteta
POJEDE NAS HEMIJA

HRANA I ZDRAVLJE
BILJNA SREDSTVA PROTIV BOLOVA
PRILAGODAVANJE dijetalne ishrane godinama:
sa 30 godina
sa 40 godina
sa 50 godina

CIRKULACIJA I VRELO LJETO
LJETO:PITI TOPLO ILI HLADNO?
SNAGA LJUBAVI IZ PRIRODE
gubitak motivacije




VITAMINI:
VITAMINI MINERALI METALI

LIJEČENJE VOĆEM
SIROVA ISHRANA

SOKOTERAPIJA dr. Vokera

HOROSKOP, ZDRAVLJE, ISHRANA
SELEN i JOD

ENERGETSKI NAPICI

ZDRAVLJE IZ POJEDINAČNIH NAMIRNICA

LJEKOVITO BILJE

SAZNANJA I SAVJETI:

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
2757208

Powered by Blogger.ba