Ishranom do zdravlja 2006/12/05

Ishranom do zdravlja

DOBRO DOŠLI NA BLOG KOJI VAS PODSJEĆA DA ISHRANOM MOŽETE POBOLJŠATI VAŠE ZDRAVLJE. Ne zaboravite i dokazanu istinu: "Postite da biste bili zdravi."

05.12.2006.

Leća (Lens esculenta L.; Lens culinaris Medic.)

Leća se ubraja u grupu zrnastih mahunarki. Uzgajala se još u mlađem kamenom dobu, a pretpostavlja se da potječe iz jugozapadne Azije, odakle se preko Sredozemlja proširila u Evropu. Pretpostavlja se da je leća bila prva namirnica koja se počela uzgajati. Prije 8000 godina pronađena je na arheološkim nalazištima Bliskog Istoka, a pronađena je i u grobnicama egipatskih faraona. Stoljećima se leća konzumirala s još dvije tradicionalne namirnice koje su se uz nju uzgajale, ječmom i pšenicom.

Energetska i nutritivna vrijednost
Prema smjernicama piramide pravilne prehrane, leća se nalazi u grupi namirnica zajedno s ostalim suhim mahunarkama, mesom, ribom, jajima i orašastim plodovima. Preporuka za tu grupu namirnica je 2-3 serviranja dnevno. Kao jedinica serviranja uzima se ½ šoljice kuhanih suhih mahunarki.
Leća je poznata kao energetski vrijedna namirnica (338 kcal na 100 g) zbog visoke koncentracije B vitamina i velikih količina ugljikohidrata. Ta je kombinacija čini idealnom namirnicom za fizički aktivne osobe. Ugljikohidrati iz leće postepeno se otpuštaju u krv nakon obroka zahvaljujući svom složenom sastavu i prisutnim vlaknima.
Leća je odličan izvor proteina i vlakana (100 g osušene leće osigurava 48% proteina i 46% vlakana od preporučenih dnevnih potreba). Mahunarke su najbolji i najkvalitetniji izvor proteina u biljnom svijetu. Leća sadrži velike količine aminokiseline lizin koja nedostaje žitaricama, a siromašna je metioninom, triptofanom i cisteinom, kojima obiluju žitarice.
Zbog toga se kombiniranjem leće s različitim žitaricama u istom obroku dobiva uravnoteženi sastav aminokiselina, čime se zadovoljava ukupna potreba ljudskog organizma za esencijalnim aminokiselinama. Osim sa žitaricama, leću je poželjno pripremati s jajima ili mesom. Zbog bogatstva proteina, za mahunarke se često kaže da su alternativa mesu jer su, za razliku od mesa, pristupačnije cijenom, lako dostupne i jednostavne za pripremu.
Za razliku od nekih vrsta mahunarki kao što su npr. soja, kikiriki i slanutak, leća je siromašna mastima. Sadrži značajne količine vitamina i minerala. Odličan je izvor tiamina, vitamina B6, fosfora, magnezija, željeza i cinka. Dobar je izvor riboflavina i niacina, i osrednji izvor folata i kalcija.

Ljekovitost

Leća ne sadrži zasićene masnoće, kao ni štetni holesterol, a izvanredan je izvor topivih i netopivih vlakana.
Topiva vlakna snižavaju količinu glukoze i kolesterola u krvi, čime smanjuju potrebu za inzulinom kod osoba oboljelih od dijabetesa.
Netopiva vlakna pospješuju probavu i skraćuju vrijeme zadržavanja hrane u probavnom sistemu, te na taj način smanjuju rizik od raka debelog crijeva.
Visok sadržaj vitamina B-kompleksa povoljno utječe na živčani sistem, a visoki sadržaj željeza pomaže u sprječavanju slabokrvnosti.

RECEPT ZA LEĆU

05.12.2006.

Patlidžan ( Solanum melongena L.)

Patlidžan se ubraja u istu porodicu kao i paradajz,ali se od njega bitno razlikuje i u kuhinji sasvim drukčije upotrebljava. Porijeklom je iz Indije, odakle se širio najprije prema istoku, a tek potom prema zapadu. U Indiji se uzgajao još prije 3000 godina. U Evropu je stigao tek u 13. ili 14. stoljeću, a u naše krajeve u 16. Zanimljivo je da je do nas došao preko Sjeverne Amerike.
Patlidžan nije bogat vitaminima. U 100 grama sirovog jestivog dijela ima samo 1,5-10 mg% vitamina C, nešto vitamina grupe B, a karotina (provitamina A) samo u tragovima. Medutim, on je vrlo zanimljiva i plemenita biljka, pikantnog ukusa, vrlo cjenjena u kulinarstvu. Priprema se na sve moguce nacine, jer je njegovo socno i nježno meso podesno za svakovrsnu preradu. Posebno se cijeni pečen i samljeven s raznovrsnim dodacima kao pire.

Patlidžanov sok je gorak i oštar pa ga zbog toga prije upotrebe treba posebno pripremiti: oljuštiti mu koru, a mesni deo posoliti i istisnuti mu gorčinu. Kora mu je relativno debela, žilava pa se mora oljuštiti jer nije za jelo. Mesnati deo patlidžana sadrži dosta solanina, gorke glikol-alkaloidne supstance, a što su plodovi stariji, ima ga više. Zbog toga se patlidžan kad sazri ne jede jer je pregorak.
Meso mu je sunderasto, pa pri prženju upija dosta masnoce, ali je interesantno da je, poslije izvesnog vremena, otpusti.

Da se ne bi reklo da nije ljekovit, postoji podatak da se  u surinamskoj narodnoj medicini korijen patlidžana koristi protiv unutrašnjih krvarenja i astme, a list protiv dizenterije.

RECEPT ZA PATLIDŽAN

Ishranom do zdravlja
<< 12/2006 >>
nedponutosricetpetsub
0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31


MOŽETE PRONAĆI:
ISHRANA PREMA KRVNOJ GRUPI:
KRVNA GRUPA I ISHRANA
ishrana i krvna grupa2
krvna grupa- opci dio3
O krvna grupa
A krvna grupa
B krvna grupa
AB krvna grupa
lektini:veza između krvne grupe i prehrane
Preporuka o ishrani po islamu i savjetima Muhameda s.a.v.

BOLESTI I LIJEČENJE:
URINOTERAPIJA 1
URINOTERAPIJA 2
URINOTERAPIJA 3

ANEMIJA
ANEMIJA 2
ALERGIJE
ALERGIJSKI RINITIS
ASTMA
BOLOVI KICME
UPALA PLUĆA
RECEPT ZA ZLOCUDNE BOLESTI PLUCA
za pojedinačne dijelove organizma
JETRA
KAMEN U BUBREZIMA
OTICANJE NOGU
GIHT
LIJECENJE TUMORA
MULTIPLA SKLEROZA
ŠTITNA ŽLIJEZDA
OPSTIPACIJA
PSORIJAZA
KRVNI PRITISAK I SRCANE ARITMIJE
STOMACNE TEGOBE
ANKSIOZNOST / TJESKOBA

DIJABETES:
DIJABETES /ŠEĆERNA BOLEST
ISHRANA DIJABETIČARA
ČAJEVI ZA DIJABETES

IZBOR PREHRANE:
MIRISI BOŠNJAČKE KUHINJE
KAKO VAS ČUVA ISHRANAa
HRANA I ZDRAVLJE
HRANA ZA DOBRO RASPOLOZENJE
POSTOM I DO ZDRAVLJA
genetski modificirana hrana
UV ZRACENJE
trodnevna DIJETA za čišćenje organizma
DIJETA- greske
DOBRE KOMBINACIJE u ishrani
LOŠE KOMBINACIJE u ishrani
IZBOR ISHRANE BOLESNIKA
SASTAVLJANJE JELOVNIKA po piramidi ishrane
sastavljanje jelovnika 2
nacin na koji jedemo i pijemo
POPRAVITE IMUNOLOŠKI SISTEM ishranom.
recept za jačanje imuniteta
pojačavanje moći imuniteta
POJEDE NAS HEMIJA

HRANA I ZDRAVLJE
BILJNA SREDSTVA PROTIV BOLOVA
PRILAGODAVANJE dijetalne ishrane godinama:
sa 30 godina
sa 40 godina
sa 50 godina

CIRKULACIJA I VRELO LJETO
LJETO:PITI TOPLO ILI HLADNO?
SNAGA LJUBAVI IZ PRIRODE
gubitak motivacije




VITAMINI:
VITAMINI MINERALI METALI

LIJEČENJE VOĆEM
SIROVA ISHRANA

SOKOTERAPIJA dr. Vokera

HOROSKOP, ZDRAVLJE, ISHRANA
SELEN i JOD

ENERGETSKI NAPICI

ZDRAVLJE IZ POJEDINAČNIH NAMIRNICA

LJEKOVITO BILJE

SAZNANJA I SAVJETI:

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
2762476

Powered by Blogger.ba