Ishranom do zdravlja 2007/01/03

Ishranom do zdravlja

DOBRO DOŠLI NA BLOG KOJI VAS PODSJEĆA DA ISHRANOM MOŽETE POBOLJŠATI VAŠE ZDRAVLJE. Ne zaboravite i dokazanu istinu: "Postite da biste bili zdravi."

03.01.2007.

Stres i depresija

Stres, bolest 21. stoljeća

Bolesti i stanja povezane sa stresom

-Umor, glavobolja, nesanica,depresija
-Probavne smetnje, gastritis, čir, poremećaji hranjenja
-Napetost mišića, bolovi u vratu i leđima, PMS
-Povišeni krvni pritisak, ateroskleroza,dijabetes
-Infekcije, psorijaza, alergije, astma

Ne postoji bolest ili stanje u današnjem modernom svijetu, koje na ovaj ili onaj način nije povezano, pojačano ili uzrokovano stresom. U borbi protiv stresa i njegovih posljedica, uglavnom se oslanjamo na odgovor organizma koji se manifestira kroz izuzetno djelotovoran i kompleksan set reakcija. Ipak, kod hroničnog stresa, sposobnost odgovora sve više slabi. Postajemo neotporni i podložni različitim infekcijama i bolestima.
Pravilna prehrana kao oslonac

Pravilnom prehranom, primjerice, možemo povoljno djelovati na smanjenje stresa i umanjivanje negativnih biokemijskih i fizioloških učinaka stresa i stresnih agensa.

Nutrijenti, koji su tokom stresnog razdoblja "kritični", uključuju vitamine A, C i E, vitamine B skupine, te minerale cink, selen, kalcij, magnezij i kalij. Zbog pojačanog metabolizma te pojačane potrebe za energijom tokom stresnih perioda, organizam može zahtijevati i veće količine ugljikohidrata, proteina i masnih kiselina. S druge strane, unos kofeina, nikotina, alkohola i ostalih psihoaktivnih supstanci treba  svesti na minimum.

Kada govorimo o B vitaminima, onda ne izostavljamo niti jedan iz skupine. Pantotenska kiselina, B5, možda bi se mogla nazvati najvažnijim antistresnim vitaminom iz B skupine jer zajedno s vitaminom C igra važnu ulogu u osiguravanju pravine funkcije nadbubrežne žljezde. Na neke osobe vitamini B skupine mogu djelovati opuštajuće, te ih onda oni koriste u večernjim satima kako bi se smirili i lakše spavali.

Uloga vitamina C je višeznačna. Vitamin C nudi zaštitu stanicama, važan je za jačanje imuno sustava, podržava rad nadbubrežne žljezde te djeluje kao snažan antioksidans.
Vitamin C brzo se i lahko apsorbira, a skladištenje u organizmu je minimalno.

Na vrhu liste minerala na koje treba obratiti pažnju tokom stresa su kalcij, magnezij i kalij. Kalij je neophodan za većinu važnih fizioloških aktivnosti. Kalcij igra važnu ulogu u prijenosu živčanih impulsa i  utiče na pravilan rad srca te sudjeluje u zaštiti imunološkog sistema. Osigurava relaksaciju i održava mišićni tonus.
Magnezij je "smirujći" mineral koji pomaže u održavanju ravnoteže živčanog sistema i poboljšanju rada srca. Kalcij i magnezij mogu djelovati i na neutraliziranje želučane kiseline koja se tokom stresa nerijetko luči u povećanim količinama.
Svi navedeni nutrijenti sastavni su dio prehrane, i ukoliko je pravilno izbalansirana, prehrana sama po sebi nudi značajnu zaštitu osobama izloženim stresu.
Nazvan "bolest 21.stoljeća", prema znanstvenim istraživanjima, stres će  uzrokovati mnogo više zdravstvenih problema u ovom stoljeću nego ikada prije.


Ljekovito bilje tradicionalno se koristi za ublažavanje stresa i opuštanje.


Kamilica - Djeluje kao blago opuštajuće sredstvo kako za živčani, tako i za probavni sustav, a može Vam pomoći i da lakše zaspite. Već i blagi miris i okus čaja od kamilice umiruje.

Matičnjak - Čaj od matičnjaka ili melise ima umirujuće djelovanje. Djeluje na rad srca, na krvožilni, probavni, živčani i dišni sistem.

Valerijana - Pomaže kod anksioznosti, nesanice, uznemirenosti i stresa. Ova ljekovita biljka dostupna je u obliku tinkture i kapsula.

Hmelj - Ljekovita svojstva hmelja poznata su od davnina. Pivo kojemu se hmelj dodaje zbog arome ima opuštajući učinak i može pomoći kod nesanice. Naravno, kod konzumacije piva zbog sadržaja alkohola valja biti umjeren.

Šta je depresija?

Depresija se može nazvati bolešću osjećaja. Njezina klasifikacija kao mentalne bolesti ne čini ju manje stvarnom ili bolnom. To je uobičajena bolest svih vremena od koje obolijeva jedan od dvadeset ljudi.

Depresija je poremećaj u raspoloženju čije su značajke različiti stepeni tuge, razočarenja, osamljenosti, beznađa, sumnje u samoga sebe i krivnje. Ovi osjećaji mogu biti vrlo intenzivni i mogu trajati duže vremensko razdoblje. Svakodnevne aktivnosti mogu postati otežane, ali pojedinac još uvijek može biti u mogućnosti nositi se s njima. Ipak, na ovom nivou osjećaji bespomoćnosti mogu postati tako intenzivni da se pomišlja i na samoubojstvo.

Osoba koja prolazi kroz jaku depresiju može doživjeti ekstremne promjene raspoloženja ili čak želju za potpunim povlačenjem iz svakodnevice i/ili vanjskog svijeta. Depresije se ne treba sramiti i ona nije znak slabosti. Ona se može liječiti, bilo s lijekovima, terapijom i savjetovanjem, bilo kombinacijom ovoga dvoje. Bog odgovara na molitve i ustrajna molitva olakšava proces emocionalnog liječenja. 

Šta depresija nije?

Depresija nije nešto što je "samo u tvojoj glavi". Ona nije izmišljena bolest, nije lijenost ili nekoliko dana kada se osjećate tužni ili loše. Ona nije PMS ili stres. Ona nije Božje odbacivanje i napuštanje.

Simptomi:

  • letargija (sve se čini preteškim za napraviti);
  • poremećeno spavanje (rano buđenje, poteškoće pri zaspivanju, buđenje s osjećajem umora nakon "normalno" prospavane noći);
  • nedostatak koncentracije;
  • razdražljivost;
  • iscrpljenost;
  • nedostatak seksulanog poriva;
  • osjećaj krajnjeg očaja;
  • osjećaj beznadnosti ili beskorisnosti svega;
  • strah od smrti;
  • razne fobije;
  • opsesivno ponašanje;
  • trajni osjećaj zabrinutosti;
  • osjećaj da želiš zaplakati, ali ne možeš;
  • samoubilačke misli ili strah od počinjanja samoubojstva;
  • promjene u apetitu i težini;
  • drugi simptomi koji nisu na ovom popisu.

(Zahvaljujem se "Slovu" na preporučenom i preuzetom tekstu)

Hipohondrija - repriza

 

Neko meni veoma drag me zamolio da ovo ponovo izvucem iz zaboravljene arhive...pa evo ga, sa blaaagom dopunom.....

 

Nađoh trazeći gdje naći glavne sastojke tahana (pomaze protiv tegoba sa štitnom), ali vidi BELAJA sad, čini mi se da nas puno ima i OVO:

Stalna zaokupljenost da je prisutan jedan ili više ozbiljnih i progredirajucih tjelesnih poremecaja, odnosno bolestan strah ili uvjerenje da se boluje od ozbiljne bolesti, premda ona nije prisutna, bitno je obiljezje hipohondrijskog poremećaja. Bolesnici se trajno tuže na tjelesne bolesti; normalne i obične osjećaje često tumače kao nenormalne i psihički opterećujuće, a pažnja je usmjerena na jedan ili dva organa ili sustava u tijelu, najčesće srčanožilni i probavni sistem. Bolesnik vjeruje da je bolest ili poremećaj zaista prisutan. Negativni nalazi pri tjelesnom pregledu ili laboratorijskom testiranju tek nakratko razuvjeravaju bolesnika, a nakon toga se simptomi vraćaju. često je paralelno prisutna i depresija i anksioznost. Psihološki simptomi anksioznosti su pretjerana plašljivost i strepnja, osjećaj unutrašnje napetosti ili nemira, oslabljena koncentracija, razdražljivost, pojačana osjetljivost na buku, smetnje spavanja (tesko usnivanje, često buđenje tokom noci, ružni snovi), oslabljena memorija, često zbog oslabljene pažnje i koncentracije. Tjelesni simptomi anksioznosti su lupanje ili preskakanje srca, osjećaj nedostatka zraka ili otežanog disanja, osjećaj stegnutosti u prsima, suhoća usta, poteskoće pri gutanju, nelagoda u trbuhu, nadutost. Liječenje je dugotrajno, a svodi se na kombiniranje antidepresiva i anksiolitika, te psihoterapiju.

Ih, ma ja, najlakše je Bosancu reći da je čvaka pa da ga zapravo ništa ne boli nego je prosto "PUKO"

Slovo, hvala!

Ishranom do zdravlja
<< 01/2007 >>
nedponutosricetpetsub
010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031


MOŽETE PRONAĆI:
ISHRANA PREMA KRVNOJ GRUPI:
KRVNA GRUPA I ISHRANA
ishrana i krvna grupa2
krvna grupa- opci dio3
O krvna grupa
A krvna grupa
B krvna grupa
AB krvna grupa
lektini:veza između krvne grupe i prehrane
Preporuka o ishrani po islamu i savjetima Muhameda s.a.v.

BOLESTI I LIJEČENJE:
URINOTERAPIJA 1
URINOTERAPIJA 2
URINOTERAPIJA 3

ANEMIJA
ANEMIJA 2
ALERGIJE
ALERGIJSKI RINITIS
ASTMA
BOLOVI KICME
UPALA PLUĆA
RECEPT ZA ZLOCUDNE BOLESTI PLUCA
za pojedinačne dijelove organizma
JETRA
KAMEN U BUBREZIMA
OTICANJE NOGU
GIHT
LIJECENJE TUMORA
MULTIPLA SKLEROZA
ŠTITNA ŽLIJEZDA
OPSTIPACIJA
PSORIJAZA
KRVNI PRITISAK I SRCANE ARITMIJE
STOMACNE TEGOBE
ANKSIOZNOST / TJESKOBA

DIJABETES:
DIJABETES /ŠEĆERNA BOLEST
ISHRANA DIJABETIČARA
ČAJEVI ZA DIJABETES

IZBOR PREHRANE:
MIRISI BOŠNJAČKE KUHINJE
KAKO VAS ČUVA ISHRANAa
HRANA I ZDRAVLJE
HRANA ZA DOBRO RASPOLOZENJE
POSTOM I DO ZDRAVLJA
genetski modificirana hrana
UV ZRACENJE
trodnevna DIJETA za čišćenje organizma
DIJETA- greske
DOBRE KOMBINACIJE u ishrani
LOŠE KOMBINACIJE u ishrani
IZBOR ISHRANE BOLESNIKA
SASTAVLJANJE JELOVNIKA po piramidi ishrane
sastavljanje jelovnika 2
nacin na koji jedemo i pijemo
POPRAVITE IMUNOLOŠKI SISTEM ishranom.
recept za jačanje imuniteta
pojačavanje moći imuniteta
POJEDE NAS HEMIJA

HRANA I ZDRAVLJE
BILJNA SREDSTVA PROTIV BOLOVA
PRILAGODAVANJE dijetalne ishrane godinama:
sa 30 godina
sa 40 godina
sa 50 godina

CIRKULACIJA I VRELO LJETO
LJETO:PITI TOPLO ILI HLADNO?
SNAGA LJUBAVI IZ PRIRODE
gubitak motivacije




VITAMINI:
VITAMINI MINERALI METALI

LIJEČENJE VOĆEM
SIROVA ISHRANA

SOKOTERAPIJA dr. Vokera

HOROSKOP, ZDRAVLJE, ISHRANA
SELEN i JOD

ENERGETSKI NAPICI

ZDRAVLJE IZ POJEDINAČNIH NAMIRNICA

LJEKOVITO BILJE

SAZNANJA I SAVJETI:

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
2719640

Powered by Blogger.ba