Ishrana dijabetičara - Ishranom do zdravlja
   

Ishranom do zdravlja

DOBRO DOŠLI NA BLOG KOJI VAS PODSJEĆA DA ISHRANOM MOŽETE POBOLJŠATI VAŠE ZDRAVLJE. Ne zaboravite i dokazanu istinu: "Postite da biste bili zdravi."

18.03.2007.

Ishrana dijabetičara

Neki stručnjaci tvrde da je šećerna bolest poremećaj zapadnjačkog načina života, ističući činjenicu da kad osobe u drugim kulturama napuste izvornu hranu i usvoje prehranu prerađenih jela, stopa dijabetesa počinje rasti.
    Dijeta bogata ugljikohidratima i biljnim vlaknima (high-carbahydrate high-plant-fiber diet- HCF dijeta) predstavlja alternativu za konvencionalnu dijetalnu prehranu dijabetičara.
HCF dijeta traži da dijabetičari slijede ove dnevne upute pri planiranju svojih obroka:
70-75% složenih ugljikohidrata
15-20% bjelančevina
5-10% masti

    Kaže se da HCF dijeta povećava svojstva inzulina da potiče glukozu u krvi kao izvor energije, da popravlja nivo holesterola, smanjuje raširenost hiperglikemije i hipoglikemije i pomaže pri mršavljenju kod oboljelih od dijabetesa tipa 2.
    Izmijenjena verzija HCH dijete još više ograničava dopuštene vrste hrane, no povećava dopustivu količinu ugljikohidrata.
    Jedno sveučilišno istraživanje pokazalo je da dijeta bogata ugljikohidratima i vlaknima može smanjiti  potražnju inzulina u oboljelih od dijabetesa tipa 1 čak 30-40%, a u oboljelih od tipa 2 između 75 i 100%.
    Dijabetičari bi morali izbjegavati šećer budući da on može smanjiti podnošenje glukoze u organizmu i pogoršati tegobe krvotoka.
    Pušači dijabetičari trebaju uzimati veću količinu vitamina C.
Hrana:
UGLJIKOHIDRATI  u: kukuruzu, povrću, voću, medu, hljebu, krompiru, riži
BJELANČEVINE: riba, crveno meso, meso peradi (bez masnoće), mliječni proizvodi, jaja, mahunarke, pečurke
MASTI: biljna ulja nezasićenih masti

NUTRICIONISTI PREPORUČUJU:
1. Dodatne količine KROMA jer:
- smanjuje nivo šećera u krvi
- poboljšava podnošenje glukoze
- smanjuje razinu inzulina
- pomaže održavanju niskog nivoa holesterola u krvi

2. BIOTIN - vitamin H
- pomaže pretvaranju hrane u energiju i neophodan za sintezu ugljikohidrata, bjelančevina i masnih kiselina
Ima ga u:
- brokulama, krompiru, jajima, bananama, šampinjonima, grašku, karfiolu, špinatu, orasima, čokoladi, suncokretovim sjemenkama

3. VITAMIN B6
- pivski kvasac, pšenične klice, mekinje, kupus, mlijeko, jaja, govedina, dinje

4.
VITAMIN B12
- govedina, džigerica, jaja, mlijeko, sir

5. VITAMIN C
- agrumi, bobičasto voće, kivi, zeleno lisnato povrće, paprika, kiseli kupus

6. VITAMIN E
- biljna ulja, maslinovo i suncokretovo, žitne klice, integralno zrnje, orašasti plodovi, soja

7. MANGAN
- integralne žitarice, orašasti plodovi, indijski i ruski čaj

8. MAGNEZIJ
- smokve, limun, grejp, jabuke, tamnozeleno povrće

9. CINK
- meso, crni hljeb, integralne žitarice, mliječni proizvodi, orašasto voće, rakovi, nemasna goveđa šnicla

10. KALIJ
- listovi nane, paradajz, banane, krompir, zeleno povrće

11. BAKAR
- žitne pahuljice, grožđice, masline, jastog, losos, integralni hljeb, puter, kakao

PREHRANA:
    Treba razlikovati namirnice koje se mogu uzimati bez rezerve i one koje se mogu uzimati u strogo kontrolisanim količinama. Bolesnika ne treba tjerati da jede hranu koju ne voli i ne podnosi je  jer početak dijetalne ishrane je težak.

Dijabetičari trebaju jesti:
- mlijeko i mliječne proizvode (jogurt, kiselo mlijeko) od 1,2-2,8% mliječne masti; mladi sir, kajmak-povremeno 2-3 kašičice; izbjegavati masne sireve;
- goveđe, teleće, janjeće i bijelo meso peradi (piletina i ćuretina). Odstraniti vidljive masnoće i birati nemasne dijelove. Meso treba kuhati ili peći na roštilju, ne pržiti ( porcija mesa za ručak 80-130gr a kombinirati sa povrćem i salatom.
- mnogo lisnatog povrća: špinat, kelj, karfiol, kupus, zelena salata, prokule, brokuli, izerendan korijen svježeg kupusa jer ima najviše dijetalnih vlakana.
- neglaziranu rižu
- kuhani ili zapečeni krompir
- voće- paziti na količinu i raspored obroka, Koristiti prirodne voćne sokove i sok od cjeđenog voća
- ražani, integralni, crni i kukuruzni hljeb i peciva od integralnog brašna.


Namirnice koje posebno odgovaraju dijabetičarima:
* kopriva/ žara jer sadrži lecitin, mnogo vitamina C i K, željeza, magnezija, natrija, kalija, kalcija... kao i glikokimin koji reguliše sadržaj šećera u krvi;
* bijeli i crni luk
* cimet
* breskva
* špargla vrtna( asparagus oficinalis)
* potočarka (nasturtium oficinale)
* lovorov list
* listovi borovnice za čaj
* cikorija/vodopija- korijen (cichorium intybus) - sadrži inulin
* hren - začin koji treba koristiti samo u svježem stanju; najvažniji mu je sastojak glukozid sinigrin; hren se posebno preporučuje dijabetičarima i za njih je ljekovit.
* maslačak - čaj od suhog isitnjenog korijena; svaki dan sažvakati 5-10 šupljih stabljika maslačka
* jabukovo sirće- po preporuci Državnog univerziteta u Arizoni, zaključak istraživanja je da smanjuje nivo šećera u krvi utjecajem octene kiseline na enzime koji sudjeluju u razgradnji škroba.

Izbjegavati : acetilsalicalnu kiselinu- aspirin, kofein, riblje ulje, fenilefrin, adrenalin, efedrin

ALTERNATIVNO LIJEČENJE
Neki lijekovi pružaju varijacije dijabetičarskih dijeta. Drugi pak naglašavaju važnost dodatnih vitamina i minerala, propisuju ljekovito bilje za regulaciju šećera u krvi.
Tehnike za smanjenje stresa mogu također pomoći pri snižavanju nivoa glukoze u krvi. Bilo koja tehnika meditacije, hipnoterapija ili druga tehnika opuštanja može pospiješiti smanjivanje potreba za inzulinom.

Važno je znati da se za svaku promjenu u načinu života i ishrani treba posavjetovati s liječnikom.

Ishranom do zdravlja
<< 03/2007 >>
nedponutosricetpetsub
010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


POSJETITE:

MOŽETE PRONAĆI:
ISHRANA PREMA KRVNOJ GRUPI:
KRVNA GRUPA I ISHRANA
ishrana i krvna grupa2
krvna grupa- opci dio3
O krvna grupa
A krvna grupa
B krvna grupa
AB krvna grupa
lektini:veza između krvne grupe i prehrane
Preporuka o ishrani po islamu i savjetima Muhameda s.a.v.

BOLESTI I LIJEČENJE:
URINOTERAPIJA 1
URINOTERAPIJA 2
URINOTERAPIJA 3

ANEMIJA
ANEMIJA 2
ALERGIJE
ALERGIJSKI RINITIS
ASTMA
BOLOVI KICME
UPALA PLUĆA
RECEPT ZA ZLOCUDNE BOLESTI PLUCA
za pojedinačne dijelove organizma
JETRA
KAMEN U BUBREZIMA
OTICANJE NOGU
GIHT
LIJECENJE TUMORA
MULTIPLA SKLEROZA
ŠTITNA ŽLIJEZDA
OPSTIPACIJA
PSORIJAZA
KRVNI PRITISAK I SRCANE ARITMIJE
STOMACNE TEGOBE
ANKSIOZNOST / TJESKOBA

DIJABETES:
DIJABETES /ŠEĆERNA BOLEST
ISHRANA DIJABETIČARA
ČAJEVI ZA DIJABETES

IZBOR PREHRANE:
MIRISI BOŠNJAČKE KUHINJE
KAKO VAS ČUVA ISHRANAa
HRANA I ZDRAVLJE
HRANA ZA DOBRO RASPOLOZENJE
POSTOM I DO ZDRAVLJA
genetski modificirana hrana
UV ZRACENJE
trodnevna DIJETA za čišćenje organizma
DIJETA- greske
DOBRE KOMBINACIJE u ishrani
LOŠE KOMBINACIJE u ishrani
IZBOR ISHRANE BOLESNIKA
SASTAVLJANJE JELOVNIKA po piramidi ishrane
sastavljanje jelovnika 2
nacin na koji jedemo i pijemo
POPRAVITE IMUNOLOŠKI SISTEM ishranom.
recept za jačanje imuniteta
pojačavanje moći imuniteta
POJEDE NAS HEMIJA

HRANA I ZDRAVLJE
BILJNA SREDSTVA PROTIV BOLOVA
PRILAGODAVANJE dijetalne ishrane godinama:
sa 30 godina
sa 40 godina
sa 50 godina

CIRKULACIJA I VRELO LJETO
LJETO:PITI TOPLO ILI HLADNO?
SNAGA LJUBAVI IZ PRIRODE
gubitak motivacije




VITAMINI:
VITAMINI MINERALI METALI

LIJEČENJE VOĆEM
SIROVA ISHRANA

SOKOTERAPIJA dr. Vokera

HOROSKOP, ZDRAVLJE, ISHRANA
SELEN i JOD

ENERGETSKI NAPICI

ZDRAVLJE IZ POJEDINAČNIH NAMIRNICA

LJEKOVITO BILJE

SAZNANJA I SAVJETI:

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
2417393

Powered by Blogger.ba